torsdag 24. februar 2011

Kjære venner!

Nå lurer jeg mye på hvordan det går med alle dere hjemme. Begynner og føles så vannvittig lenge siden jeg har sett dere. Det kommer til å blir godt å se dere igjen:)

Her i Uganda går det veldig greit. Trives egentlig heilt utrulig godt, så det bli rart å reise herfra. I dag har jeg vært på Adina. Det er et barneprosjekt for barn med fysiske utviklingshemninger. Her er jeg tre ganger i uka. I dag har jeg undervist barna i matte. Veldig gøy, men det er også veldig utfordrende, når noen kunn snakker lokalspråket. Barn med utviklingshemninger blir det ikke alltid prioritert å betale skolegang for, derfor er de ikke så flinke i engelsk. Ellers er jeg med å leker med barna på Adina og hjelper i undervisninga.

Begynner og like det rolige livet i Uganda nå. Der ting skjer når det skjer og tida bare kommer. Det kommer alltid mer tid... og det kommer vel mer tid for et nytt blogg innlegg en annen dag. (dette med blogg er virkelig ikke min sterke side, men bare send meg en mail eller en post på face. Der skal jeg svare dere)

Ellers trives jeg supertgodt med min teammate Sofie! Vi har reist mye rundt i det siste: Lira- Kampala - Lira - Mbale - Lira - Kampala - Lira - Mbale. Alle bussturen tar 5-6 timer eller mer, så begynner og bli veldig vant med buss. Buss som er stappe med mange mennesker og du føler deg igjennomsvett når du kommer hjem. Turene har for det meste vært i sammenheng med FOCUS (skoleLAGET). Trives kjempegodt sammen med denne gjengen. Skikkelig bra folk! Denne uka er endelig studentene tilbake på universitetene i Lira, så da skal vi begynne og henge med studenter igjen. Det tror jeg blir bra..

På den ene turen til Mbale var vi i et graduation party til en i FOCUS. Da skjønte jeg virkelig hvor mye det betyr for en ugander og gjennomføre utdannelse. Det er virkelig stort! Utdannelse er dyrt og familien har ofra mye for at du skal få utdannelsen din...

Håper dere har det bra i Norge! Klem Kristine

3 kommentarer:

  1. KJEKT å lese, Kristine! Dere er flinke, og gjør en forskjell der dere er! Masse lykke til videre!!

    SvarSlett
  2. Hei Kristine
    Lenge siden sist. Høres ut som du har det bra. Vi gleder oss alle sammen til å se deg igjen!!!
    Hilsen Maren, Vegard og tante Åse

    SvarSlett
  3. virker som du trives og har det bra der nede. Gleder meg veldig til å se deg igjen vennen min<3

    SvarSlett